onsdag den 16. april 2014

Stille Paradis

Det har været rart at være lidt væk fra HCMC, men nu bliver det godt at komme tilbage igen! Phu Quoc er virkelig smukt, men her er meget meget stille. Jeg er glad for vi 'kun' skulle være her i 4 dage, for mit vedkommende er det rigeligt - der må gerne ske lidt mere :D vi har set det meste af det man kunne se her på øen, på nær en peberfarm.

Da vi kom i mandags slappede vi bare af resten af dagen. Nød en kold øl, og nød udsigten til havet og solnedgang. I tirsdags stod den på solbadning, indtil Louise og jeg lejede en motorbike for at køre lidt rundt. Vi startede med at køre syd på øen, for at se et gammelt vietnamesisk fængsel - coconut prison - barskt at se, og skræmmende det ikke er mere end 40 år siden der sad indsatte der. Bagefter kørte vi op til et vandfald, Tranh Stream, lidt svært at finde da der ikke er skilte ud til vejen, men vi fandt det! Efter en laaaang gåtur op af bjerget fandt vi det lille vandfald. Ikke særlig stort, men super smukt. Vi tog en dukkert i det kolde vand og måtte skynde os ned inden det blev mørkt. Vi besluttede os for at køre til aften marked, en lille gade fyldt med gadekøkkener, der kun serverede seafood, men som havde de største fisk, hummere, rejer osv jeg nogensinde har set, små boder med forskellige ting fra havet og smykker lavet af perler.

Idag har vi været på bådtur. Vi blev hentet på resortet kl. 8:30 imorges, holdte ind ved en perlefarm, inden vi kørte ned til havnen, hvorfra vi skulle sejle. En lille hyggelig båd, hvor vi og 20 andre skulle være de næste timer. Vi sejlede ud til første stop, og der skulle vi fiske. Selv fangede jeg kun nogle små bitte nogle, som ud havet igen. Vi sejlede videre til næste stop, hvor vi skulle snorkle. Smukt, ikke så stort koralrev var der og forskellige sjove fisk. Da det blev overskyet og begyndte at tegne, synes jeg det var for koldt til at snorkle det sidste stop vi lavede - i stedet spillede Louise og jeg Uno, med en mand vi mødte på båden, som også var dansker. Spøjs fyr :) men hyggeligt nok. Vi sejlede tilbage til havnen og skulle derfra køre til Sao Beach, en smuk smuk kridhvid sandstrand. Tilbage til resortet igen og her sidder vi nu :) lytter til havet, musik i restauranten og en kold sodavand. Hvilket bedre sted kunne man sidde og skrive blog?! Jeg føler mig meget heldig.

Imorgen flyver Louise og jeg tilbage til HCMC. Skønt skønt skønt!
Knus herfra :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar